خاک رس

خاک رس جزء خاک های ریزدانه می باشد و به دلیل خاصیت چسبندگی آن، یکی از مصالح اصلی در ساختمان سازی است. از کاربرد های این نوع خاک می توان ساخت کاشی، ملات، سرامیک کاری، سفال سازی و… را نام برد.  با حرارت دادن به خاک رس در کوره های مخصوص، آجر، سرامیک و خشت های مرغوبی تهیه می شود. از انواع خاک رس می توان به خاک رس معمولی، آهکی، دیر گداز، قرمز، گلوله ای، رسوبی، بنتونیتی و نسوز اشاره کرد. معمولا از خاک رس دیرگداز و نسوز، برای ساخت آجر های نسوز استفاده می شود. بنتونیتی یکی دیگر از انواع خاک رس است که به دلیل چسبندگی و فرم پذیری بالا، در سرامیک کاری مورد استفاده قرار می گیرند. دسترسی به خاک رس آسان است و قیمت مناسبی دارد. برای مشاوره و اطلاع بیشتر از قیمت روز فروش خاک در کرج ، با ما در تماس باشید.

خاک باغچه ای

خاک باغچه ای خاک سبکی است و برای رشد گیاهان مناسب می باشد. این خاک هوای زیادی درون خود دارد و همین موضوع باعث می شود ریشه ی گیاهان به راحتی تنفس کنند. اگر کیفیت خاک برایتان اهمیت دارد، بهتر است از خاک باغچه ای غنی شده استفاده کنید. خاک باغچه، مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را تامین می کند. همچنین این خاک می تواند رطوبت را درون خود نگه دارد و زود خشک نمی شود. خاک باغچه ای انواع مختلفی دارد که عبارت اند از: خاک تازه، خاک برگ چمن، خاک برگ و خاک برگ سیلیسی. هر کدام از این خاک ها در موقعیت های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب و نحوه استفاده خاک باغچه از اهمیت بالایی برخوردار است تا رشد گیاه با مشکل خاصی مواجه نشود. برای اطلاع بیشتر درباره نحوه استفاده از خاک باغچه ای، با مشاوران ما در حوزه ی فروش خاک در کرج تماس بگیرید.

 

خاک شن دار

خاک شن دار

خاک شن دار همانطور که از نامش مشخص است، حاوی درصد بالایی از شن می باشد. این خاک قادر به حفظ رطوبت نیست و مواد مغذی خاصی در ترکیباتش یافت نمی شود. به همین منظور، خاک مناسبی برای رشد گل و گیاهان نمی باشد. از طرف دیگر از خاک شن دار برای زهکشی استفاده می شود. به خاک های شن دار، خاک ماسه ای هم گفته می شود که انواع مختلفی دارد. ماسه رودخانه ای، ماسه مصنوعی و ماسه معدنی از انواع آن می باشد. (برای مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر درباره ی انواع ماسه و کاربرد های آن، به صفحه ی ما سر بزنید.) یکی از کاربرد های اصلی خاک شن دار، در ساختمان سازی است. به طور کلی، ماسه ای که حاوی درصد کمی از خاک باشد، برای ساخت دوغاب و بتن مناسب است. بتن ساخته شده از خاک شن دار مقاومت بالایی دارد و برای چسباندن کاشی و سنگ نما مورد استفاده قرار می گیرد. برای اطلاع بیشتر درباره ی فروش خاک در کرج با ما در تماس باشید.

مخلوط کوهی

خاک مخلوط کوهی

خاک مخلوط کوهی حاصل آبرفت های کوهی و رودخانه ای هستند که طی سالیان سال بر اثر فرسایش و رسوب گذاری به دست می آیند. البته همانطور که می دانید بهره برداری هر نوع مصالحی از طبیعت نیازمند مجوز های لازم از دفتر فنی استانداری می باشد. امروزه به دلیل کاهش بارندگی، خاک کوهی طبیعی کمتر یافت می شود و بیشتر به صورت خرد کردن سنگ های کوهی و فراوری آن در دسترس قرار می گیرند. این نوع خاک که از سنگ کوهی به دست می آید کیفیت بالاتر و به طبع قیمت بالاتری هم به نسبت خاک رودخانه ای دارد. کاربرد اصلی خاک مخلوط کوهی در محوطه سازی به خصوص روسازی و جاده سازی است. برای تهیه انواع خاک و اطلاع از قیمت روز آن، با مشاوران ما در حوزه ی فروش خاک در کرج در تماس باشید.

 

قیمت خاک در کرج

هزینه ی انواع مصالح از جمله خاک، با توجه نوع و مقدار مورد نیاز شما متغیر می باشد. همانطور که گفته شد هر نوع خاک کاربرد خاصی دارد و با توجه به حیطه کاری شما مصالح عرضه می گردد. برای مشاوره و اطلاع از قیمت به روز مصالح، با ما در تماس باشید.خاک ها در اصل بر اثر هوازدگی سنگ ها و خورد شدن آن ها در طی زمان طولانی پدید می آیند. علاوه بر آن عوامل فیزیکی دیگری همچون یخ زدگی مکرر سنگ و فرسایش آن باعث به وجود آمدن خاک می شود. عوامل شیمیایی همچون حل شدن سنگ در اسید هم نقش پر رنگی در تولید خاک دارند. خاک ها از سالیان دور در موارد متعددی مانند راهسازی، ساختمان سازی، عملیات های عمرانی و … کاربرد دارند. خاک هم مانند همه ی مصالح، انواع و کاربرد های مختلفی دارند که باید اطلاعات کافی درباره ی آن داشته باشید.

قیمت خاک در کرج

اولین اقدام برای هر پروژه ای شناخت نوع خاک و بررسی ویژگی های آن است. تعیین تیپ خاک، آزمایش دانه بندی خاک، میزان تحمل بار، بررسی چگالی خاک و… از موارد مهمی است که باید قبل از انجام پروژه زیر نظر متخصص انجام شود.