اجاره ماشین آلات راهسازی در کرج

انواع ماشین آلات راهسازی

امروزه به دلیل تنوع گسترده ماشین آلات راه سازی در صنعت ساخت و ساز و عملیات عمرانی، اجاره ماشین آلات راهسازی در کرج به یکی از مهمترین مسائل تبدیل شده است. ماشین آلاتی که در صنعت راهسازی و ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، به چهار دسته ی کلی تقسیم می شوند. برای آشنایی بیشتر با انواع ماشین آلات و کاربرد آن ها، تا آخر مقاله همراه آروند ره پی باشید.

ماشین آلات سنگین:

تنوع این گونه ماشین ها زیاد است و با توجه به نوع کار مورد استفاده قرار می گیرد. ماشین آلاتی همچون بیل مکانیکی، بولدوزر یا تراکتور، اسکریپر، لودر، گریدر، غلتک و… در دسته ی ماشین آلات سنگین قرار می گیرند که نقش مهمی در پروژه های خاکی دارند.

بولدوزر یا تراکتور:

بولدوزر ها از دسته ماشین های سنگین به حساب می آیند که وظیفه ی آن ها پاکسازی و درجه بندی زمین است. از بولدوزر ها برای کنار زدن لایه ی رویی خاک و رسیدن به عمق استفاده می کنند. این ماشین های غول پیکر نقش بسیار مهمی در عملیات خاکبرداری دارند.

از کاربردهای دیگر بولدوزر ها می توان به راهسازی، معدن، اهداف نظامی، بلند کردن مواد مختلف، شکستن پیاده رو ها و زمین های فشرده و حرکت زمین اشاره کرد. بولدوزر های قدیمی از قرقره ها و کابل ها برای عوض کردن تیغه ها بهره می بردند، اما بولدوزر های مدرن از تیغه های هیدرولیکی استفاده می کنند.

اجاره ماشین آلات راهسازی در کرج یکی از خدمات آروند ره پی می باشد که با ضمانت انجام می گردد.

بیل مکانیکی:

بیل مکانیکی یکی از مهم ترین و پر کاربردترین ماشین های سنگین راه سازی به شمار می رود. این ماشین انواع مختلفی دارد که پر مصرف ترین آن، دیزل می باشد. بیل مکانیکی کاربرد های مختلفی همچون حفاری ساده، گودبرداری، خاکبرداری، حفاری کانال ها و حمل اجسام و مواد را در بر می گیرد. مواردی مانند تخریب، لایروبی رودخانه، قطع درختان و … هم از کاربرد های آن می باشد.

 

اسکریپر (Scraper) :

اسکریپر یکی از ماشین آلات سنگین عمرانی می باشد که معمولا در راهسازی کاربرد دارد. از اسکریپر ها برای حفاری، حمل مصالح، خاکبرداری و گودبرداری استفاده می شود. کاربرد اصلی این ماشین، حفاری و مسطح سازی زمین می باشد. برای مسافت های طولانی، اسکریپر گزینه ی مناسبی می باشد و استفاده از بولدوزر ها اقتصادی نیست. این ماشین همه کاره، انواع مختلفی دارد. اسکریپر های تک موتوره، دو موتوره، نقاله دار، سه محوری و .. از انواع آن می باشد.

برای اجاره ماشین آلات راهسازی در کرج می توانید به شرکت عمرانی آروند ره پی اعتماد کنید.

 

ماشین آلات نیمه سنگین

وزن ماشین آلات نیمه سنگین بین ماشین های سبک و سنگین قرار می گیرد و ماشین های سنگین قادرند تا 6 تن بار را جا به جا کنند. حمل مصالح ساختمانی با این ماشین آلات صورت می گیرد. ماشین آلاتی همچون کامیون کمپرسی، جرثقیل کامیونی، آبپاش، پمپ بتون فینشر، تراک میکسر و … در این دسته قرار می گیرند.

کامیون کمپرسی (Dump Truck) :

این نوع از ماشین آلات جز دسته ی ماشین آلات نیمه سنگین قرار می گیرد که از کاربرد های آن می توان به حمل و نقل مواد و مصالح حاصل از گودبرداری، حمل خاک، انواع سنگ ریزه، آسفالت و گچ و … اشاره کرد. کمپرسی انواع مختلفی دارد. کمپرسی هیدرولیک، تریلی کمپرسی، ابر کمپرسی، کامیون کامپرسی استاندارد و … از انواع آن می باشد. شرکت فرانسوی رنو یکی از برند های مشغول در زمینه ی تولید کامیون کمپرسی می باشد که در ایران هم نمایندگی دارد. برای اجاره ماشین آلات راهسازی در کرج و مشاوره با افراد متخصص با ما در تماس باشید.

جرثقیل کامیونی:

این نوع جرثقیل ها همانطور که از نامشان پیداست ظاهری کامیونی شکل دارند و نقش مهمی در پروژه های ساختمانی ایفا می کنند. ظرفیت آن ها از 10 تا 1100 تن متغیر است. همچنین مورد استفاده در محیط های باز و بسته می باشند. کاربرد آن ها در جا به جایی بار های سنگین است و باعث سرعت بخشیدن به کار می شود.

از انواع جرثقیل های کامیونی می توان به بوم تلسکوپی و جرثقیل کامیونی خرپایی اشاره کرد. اجاره ماشین آلات راهسازی در کرج یکی از مسائلی است که باید به دست متخصصان در این حوزه بسپارید.

 

ماشین آلات سبک:

ماشین آلات سبک، به ماشین هایی مانند لندرور، پیکان، ژنراتور و … می گویند.

 

سایر ماشین آلات کارگاهی ( متفرقه) :

ماشین آلاتی مانند دستگاه بتونیر، موتور جوش، تسمه نقاله، مخلوط کن سیمان، ماسه ساز و… جزء این دسته قرار می گیرند.

اگر برای اجاره ماشین آلات راهسازی در کرج به دنبال شرکت متخصص و قابل اعتماد می گردید، می توانید روی شرکت آروند ره پی حساب کنید.

بتونیر:

دستگاه بتونیر یکی از جدیدترین دستگاه های بتن ریزی است که برای تولید بتن با حجم کم کاربرد دارد. این دستگاه را با نام های خلاطه، ملات ساز، مخلوط کن بتن و میکسر بتن هم می شناسند. برای کار با این دستگاه باید آموزش های لازم دیده شود. برای جلوگیری از آب اندازی بتن باید از مخلوط کردن بیش از حد بتن خودداری شود. بتن ساخته شده توسط بتونیر کیفیت بالاتری نسبت به روش دستی دارد.

 

اجاره ماشین آلات راهسازی در کرج

هر کدام از ماشین آلات ذکر شده در این مقاله کاربرد های مخصوص خودشان را دارند و در موقعیت های خاصی استفاده می شوند. استفاده از هر یک از این ماشین آلات نیازمند یک متخصص است و از به کارگیری آن ها بدون دانش کافی خودداری کنید. اجاره ماشین آلات راهسازی در کرج یکی از مسائلی است که باید به آن دقت شود و به شرکت مورد اعتماد سپرده شود. شرکت عمرانی آروند ره پی، ارائه دهنده انواع خدمات راهسازی، آماده ی همکاری با شما می باشد. تمام خدمات این شرکت، تضمینی و با تعهد زمانی انجام می گردد.