راهسازی در کرج

 امروزه راهسازی در کرج و محوطه سازی در کرج به یکی از مسائل مهم در عملیات های عمرانی به حساب می آیند که در این مقاله به چگونگی و انواع آن می پردازیم.

راهسازی چیست؟

به ساخت راه های شهری، بین شهری و روستایی عملیات راهسازی می گویند. این کار بسیار تخصصی می باشد و به دست مهندسان و طراحان با تجربه در این حوزه انجام می پذیرد. راهسازی در کرج به یکی از مهمترین مسائل تبدیل شده که باید زیر نظر متخصصان این حوزه انجام شود.

در ابتدای کار راهسازی باید نقشه ی توپوگرافی به دست یک نقشه بردار با تجربه تهیه شود و این نقشه باید دارای منحنی های میزان باشد. سپس مشخصات زمینی که قرار است در آن راهسازی صورت گیرد تعیین شود. جاده ها می توانند کوهستانی، تپه ای و یا دشتی باشند. همچنین باید مشخصات جاده ای که قرار است ساخته شود مشخص شود.

 

مراحل راهسازی در کرج :

از مراحل اجرای این عملیات می توان به زیرسازی، روسازی، ساخت جدول ها و قرار دادن علائم راهنمایی و رانندگی اشاره کرد.

مرحله اول راهسازی در کرج : زیرسازی

زیرسازی یکی از مهمترین و حیاتی ترین مراحل در راهسازی در کرج می باشد که باید نکات مهم آن رعایت شود. نکاتی همچون: میزان رطوبت مصالح به کار رفته در زیرسازی، قدرت پیوند با قیر، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر صیقلی شدن و مقاومت در برابر سایش.

اهمیت میزان رطوبت: مصالح به کار رفته در مرحله ی زیرسازی باید از مرغوبیت کافی برخوردار باشد و همچنین میزان جذب رطوبت آن متعادل باشد. اگر بیش از حد رطوبت را جذب کند پس از مدتی به دلیل انبساط و انقباضات مکرر باعث متلاشی شدن جاده می شود.

قدرت پیوند با قیر: این مورد هم نقش مهمی در راهسازی در کرج ایفا می کند. مصالح استفاده شده در زیرسازی باید از استحکام و قدرت پیوند بالا با قیر برخوردار باشند. طوری که بر اثر رفت و آمد ماشین های سنگین و یا تغییر شرایط آب و هوایی مصالح از قیر جدا باعث خرابی جاده نشود.

مقاومت در برابر ضربه: مصالح استفاده شده در زیرسازی جاده باید در برابر ضربه مقاوم باشند. به همین دلیل این مصالح قبل از استفاده در برابر ضربه آزمایش می شوند و سپس مورد استفاده قرار می گیرند.

مقاوم در برابر صیقلی شدن: جاده ها معمولا در اثر بارش باران صیقلی می شوند و خطرات و حادثه های ناگواری را به بار می آورند. پس باید به هنگام زیرسازی، مقاومت مصالح در برابر صیقلی شدن را ارزیابی کرد.

مقاومت در برابر سایش: مصالحی که در زیرسازی استفاده می شوند باید خاصیت سایشی کمی داشته باشند تا در گذر زمان با رفت و آمد وسایل نقلیه مورد فرسایش قرار نگیرند و عمر جاده کوتاه نشود.

راهسازی در کرج از جمله خدمات آروند ره پی می باشد که با ضمانت و تعهد زمانی انجام می گردد.

 

مرحله دوم راهسازی در کرج : روسازی

روسازی راه و جاده ها بعد از اتمام عملیات زیرسازی صورت می گیرد و روی آخرین لایه ی متراکم و اصلاح شده ی مصالح زیرسازی شده انجام می شود. با توجه به مقاومت خاک بستر، میزان ترافیک، شرایط جوی و موارد دیگر، درباره ی کیفیت و زخامت مصالح روسازی تصمیم گیری می شود. (شما می توانید برای حمل مصالح ساختمانی در کرج از شرکت عمرانی آروند ره پی کمک بگیرید.)

انواع روسازی راه:

روسازی سخت یا بتنی: در این نوع از روسازی، رویه ی راه با بتن پوشیده می شود. بتن مقاومت کششی و فشاری زیادی دارد و می تواند در صورت سنگین نبودن ترافیک، بار ترافیک را به خاک بستر منتقل کند.

روسازی انعطاف پذیر یا آسفالتی: روسازی آسفالتی مقاومت کششی کمتری نسبت به روسازی بتنی دارد و بار وارد شده را کمتر از بتن به خاک بستر منتقل می کند. روسازی تمام آسفالتی یکی از انواع روسازی های انعطاف پذیر می باشد. که لایه های آسفالتی به صورت مستقیم روی بستر تقویت شده قرار می گیرد. عمر روسازی های تمام آسفالت طولانی تر می باشد و برای مناطق مرطوب یا یخبندان ها کاربرد دارد.

برای انجام کلیه ی عملیات راهسازی در کرج و محوطه سازی در کرج با ما در تماس باشید.

روسازی مختلط: این نوع روسازی ترکیبی از روسازی بتنی و روسازی انعطاف پذیر می باشد یعنی مصالح آن ترکیبی از لایه های بتن و آسفالت است. روسازی مختلط در فرودگاه ها کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: فروش ماسه در کرج

حرف آخر

شرکت عمرانی آروند ره پی با 10 سال سابقه ی درخشان در صنعت راه و ساختمان و ارائه دهنده ی انواع خدمات از جمله راهسازی در کرج و محوطه سازی در کرج و همچنین مجهز به انواع ماشین آلات راهسازی روز دنیا آماده ی همکاری با شما می باشد. تضمین کیفیت، تعهد زمانی، امنیت و ارائه ی بهترین خدمات از ویژگی های بارز شرکت آروند ره پی می باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *